Edilexin asiakirjamallit Lakikirjastossa

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Edilexin asiakirjamallit löytyvät Lakikirjastosta. Aineisto perustuu Juridiset asiakirjamallit -teokseen, joka on Eversheds Asianajotoimisto Oy:n asiantuntijoiden vuonna 2019 päivittämä. Asiakirjamallit Lakikirjastossa

Aineisto sisältää yli 150 asiakirjamallia, jotka kaikki ovat saatavilla sekä Word- että PDF-muodossa, joten niitä voi helposti käyttää omien asiakirjojen pohjana.

Asiakirjamalleja on kattavasti eri oikeudenaloilta, uusina aihealueina työoikeus ja verotus. Asiakirjamallit ja ohjetekstit on jaettu 26 sivulle noudattaen pääpiirteissään Edilexissä käytettyä systematiikkaa.

Oikeudenalat

Asiakirjamallien lähtökohtana on pääosin pelkistetty tilanne, jossa kyseistä asiakirjatyyppiä tavanomaisesti tarvitaan. Asiakirjamallien hyödyntämisen tueksi aineisto sisältää asiakirjojen laatimista helpottavia tekijöiden laatimia ohjetekstejä. Lisäksi ohjeteksteihin on linkitetty ajantasaisia säädöksiä sekä asiasanoja, joihin on linkitetty Edilexin eri dokumentteja. Näistä voi olla apua silloin, kun on tarve selvittää asiakirjamallin käyttötilanteeseen liittyvää lisätietoa ohjetekstiä laajemmin.

Asiakirjamalli ja ohjeteksti

Lähetä meille palautetta.