Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Pääsy PDF-dokumenttiin vaatii sisäänkirjautumisen.

Totalt reklamstopp i postluckan – lagstadgad rättighet eller skär utopi? (MD 120/06)

Enkvist-Gauffin, Joachim

JFT 1/2007 s. 69–87
1.3.2007
Asiantuntija-artikkeli

Tiivistelmä

Vi har den senaste tiden fått uppleva en explosionsartad ökning av mängden reklam och det har blivit populärt att sätta in så kallade reklaminstick i dagstidningar. Borde det införas ett tak på hur mycket reklam en näringsidkare får använda sig av? Enligt en norsk undersökning genomförd av Norsk Respons i mars 2005 framkom att hela 60 procent av de tillfrågade ogillade reklaminstick i dagstidningar, och att de skulle ha reserverat sig mot denna typ av reklam om det hade varit möjligt i samband med tidningsprenumerationen.

Linkit

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.