Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Uutinen kuuluu aihealueisiin Siviilioikeus, Yritystoiminta, Työ- ja sosiaalioikeus

13.4.2021 9.05 Helsingin yliopiston tutkimus: Al­ko­ho­li­teol­li­suus käyt­ti Twit­te­riä al­ko­ho­li­lain lob­bauk­ses­sa – Twit­ter on myös oiva ka­na­va myyn­nin pön­kit­tä­mi­sek­si

Helsingin yliopiston tutkimus: Al­ko­ho­li­teol­li­suus käyt­ti Twit­te­riä al­ko­ho­li­lain lob­bauk­ses­sa – Twit­ter on myös oiva ka­na­va myyn­nin pön­kit­tä­mi­sek­si

Alkoholiteollisuus pyrki aktiivisesti vaikuttamaan Twitter-viesteillä alkoholilain muuttamiseksi lakiuudistuksen valmisteluvaiheessa. Erityisesti Panimoliitto, Sinebrychoff Oy sekä Päivittäistavarakauppa ry käyttivät Twitter-tilejään aktiiviseen lobbaukseen vuosina 2014–2017, jolloin alkoholilain uudistamishanke muutti suuntaa, ilmenee Helsingin yliopiston tuoreesta tutkimuksesta.

Dokumentin lukeminen vaatii sisäänkirjautumisen

 
 
 
 
 
 
 
 

Tilaaminen

Edilex on Suomen johtava ammattilaisten lakitietopalvelu. Edilex sisältää Suomen laajimman ajantasaisen säädöstietokannan erinomaisin linkityksin oikeustapauksiin, esitöihin ja muihin oikeudellisiin aineistoihin sekä juridisen uutispalvelun. Lakikanava-seurantapalvelussa voit valita aihealueet ja aineistot, joita haluat seurata päivittäin.

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.