Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Uutinen kuuluu aihealueisiin Siviilioikeus

4.2.2019 16.00 KKV: Puhelinmyyntiin ja kotimyyntiin liittyvät ongelmat näkyivät vuoden 2018 kuluttajavalituksissa

KKV: Puhelinmyyntiin ja kotimyyntiin liittyvät ongelmat näkyivät vuoden 2018 kuluttajavalituksissa

Kuluttajaviranomaisten saamien yhteydenottojen yleisimmät aiheet olivat vuonna 2018 edellisten vuosien tapaan autot ja remontointi. Myös puhelinmyynti ja kotimyynti aiheuttivat kuluttajille monenlaisia ongelmia. Kuluttajaneuvonnan ja kuluttaja-asiamiehen yhteiseen tietokantaan kirjattiin vuoden aikana noin 63.300 yhteydenottoa. Niihin sisältyvät kuluttajaneuvonnan saamat puhelut ja sähköiset yhteydenotot sekä kuluttaja-asiamiehelle tulleet kirjalliset valvontavihjeet ja erilaiset tiedustelut. Määrä laski edellisestä vuodesta noin 8 prosenttia, sillä kuluttajien ja yritysten välisissä kiistoissa auttavien kuluttajaoikeusneuvojien määrä on vähentynyt ja puhelinpalvelun kysyntään on pystytty vastaamaan aiempia vuosia heikommin. Ruuhkatilannetta helpotti hieman KKV:n reklamaatioapuri, joka opastaa kuluttajaa tekemään omatoimisesti yritykselle kirjallisen valituksen. Apurin ohjeista hyötyi vuoden aikana noin 16.000 kuluttajaa, mikä oli noin 2.000 kuluttajaa enemmän kuin vuonna 2017.  

Dokumentin lukeminen vaatii sisäänkirjautumisen

 
 
 
 
 
 
 
 

Tilaaminen

Edilex on Suomen johtava ammattilaisten lakitietopalvelu. Edilex sisältää Suomen laajimman ajantasaisen säädöstietokannan erinomaisin linkityksin oikeustapauksiin, esitöihin ja muihin oikeudellisiin aineistoihin sekä juridisen uutispalvelun. Lakikanava-seurantapalvelussa voit valita aihealueet ja aineistot, joita haluat seurata päivittäin.

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.