Digikirjastot Edilexin hauissa

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Edilexissä pääset nopeasti pikahaulla Edita Lakitiedon ja Helsingin kauppakamarin digikirjastojen sisältöihin. Digikirjojen sisältöhaussa *-merkin käyttö katkaistuissa hakusanoissa lisää hakutuloksia. Digikirjastossa ei ole erikseen and- ja or- hakua, vaan hakutuloksissa yhdistellään eri hakutapoja. Hakulogiikka on siis hieman erilainen kuin Edilexin omissa aineistoissa.
Digikirjahaku EdilexissäHakutulossivun oikealla laidalla olevasta kohdasta Haku verkkokaupan digikirjojen sisällöstä näet otteita hakuusi osuneiden digikirjojen sisällöistä sekä hakuosumien kokonaismäärän ja niiden digikirjojen lukumäärän, joista hakuosumat löytyvät.

Oikean laidan hakutuloslistauksen kirjan nimeä klikkaamalla pääset verkkokaupan digikirjaan, ja otteen kohtaa klikkaamalla suoraan digikirjan ko. kohtaan, jos sinulla on käyttöoikeus kirjaan. Listan lopussa olevasta Katso lisää -linkistä pääset digikirjojen hakutulossivulle, josta löytyy kaikista hakuun osuneista digikirjoista kaksi relevanteinta hakuosumaa.

Sivun keskellä olevassa Hakutulokset -listauksessa ovat mukana digikirjojen tuotekortit silloin, kun haku vastaa kirjojen aihealueita tai asiasanoja. Hakua voi kohdistaa pelkästään digikirjoihin rajaamalla hakua aineistoon Digikirjasto.

Edilexin päätason kohdasta Digikirjasto löydät lisää tietoa digikirjastoista ja pääset helposti siirtymään digikirjoihin, joihin sinulla on käyttöoikeus. Täältä pääset myös ostamaan käyttöösi molemmat digikirjastot tai haluamasi aihealuekokonaisuuden (työoikeus, rikos-, prosessi- ja hallinto-oikeus, yritysjuridiikka sekä ympäristöoikeus, EHS ja rakentaminen). Digikirjastot täydentyvät automaattisesti uusilla teoksilla ja uudistetuilla painoksilla.
Digikirjasto päätason osioissa

Lähetä meille palautetta.