Säädöksen linkit ja huomautukset oikotienä muihin säädöksiin ja aineistoihin

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Edilex sisältää useita erilaisia juridisia aineistoja. Palvelu yhdistää keskeiset oikeuslähteet ja tausta-aineistot syvälliseksi, mutta samalla käytännönläheiseksi juridisen tiedon kokonaisuudeksi.

Ajantasaisista säädöksistä on oikeustapausten lisäksi esitöihin ja muihin oikeudellisiin aineistoihin linkityksiä, joiden avulla relevantit sisällöt löytyvät helposti.

Säädösten oikean reunan Versiot ja toiminnot -kohdan kuvakelinkkien kautta pääsee kätevästi ajantasaisen säädöksen helpommin tulostettavaan pdf-versioon, viitekortille, edelliseen ja ruotsinkieliseen versioon sekä säädökseen liittyviin asiantuntijakirjoituksiin ja viittauksiin muualta lainsäädännöstä.

Säädösten yksittäisten lukujen ja pykälien kohdalla on linkkejä muutostietoihin sekä toimittajan huomautuksia linkkeineen, joiden avulla on helpompi liikkua muihin relevantteihin säädöksiin. Myös säädöstekstissä on linkit niissä mainittuihin säädöksiin.
Säädöksen linkit ja huomautukset

Lisäksi säädösten yksittäisten lukujen ja pykälien kohdalla on kuvakelinkkejä ko. kohtaan liittyviin kirjoituksiin ja viittauksiin muualta lainsäädännöstä. Kuvakelinkkiä klikkaamaalla kirjallisuusviitteet ja lainsäädäntöviittaukset avautuvat omaan ikkunaansa.

Pykälän kirjallisuusviitteet

Tutustu tarkemmin säädösnäkymään, viitekorttiin ja aiemman sanamuodon hakemiseen katsomalla Edilex-käyttökoulutuksen webinaaritallenne.

Lähetä meille palautetta.