Edilex täyttää 15 vuotta

Asiakaskirje

Edilex15v

Edilex täyttää 15 vuotta 11.2.2016. Vuonna 2001 avattu digitaalinen palvelu on tietokannoiltaan Suomen laajin ajantasaisia kuratoituja oikeudellisia sisältöjä tarjoava lakitietopalvelu.

Edilexin päätoimittaja Päivi Indola Edita Publishingista kertoo, että Edilex perustettiin aikoinaan palvelemaan eri alojen ammattilaisia, jotka tarvitsevat ajantasaista ja luotettavaa juridista tietoa oman työnsä tueksi ja haluavat seurata, mitä juridiikan alalla tapahtuu.

– Kun Edilex-verkkopalvelu avattiin 15 vuotta sitten, se oli tuolloin ainoa digitaalinen lakitiedon online-palvelu. Harppaus CD-rom-maailmasta online-maailmaan oli valtava. Edilex oli täysin uudenlainen konsepti. Toiminta-ajatuksemme oli kunnianhimoinen ja halusimme jo alusta lähtien tehdä jotakin uutta, mitä ei ollut ollut printtimaailmassa, hän toteaa.

Lue lisää juhlasivuiltamme tai blogistamme. Voit seurata juhlavuoden tapahtumia Facebookissa ja Twitterissä hashtagilla #edilex15v.

Laajin lakitiedon palvelu Suomessa

Edilex sisältää yli 10 000 ajantasaista säädöstä.

Säädökset – Kaikki Edilexiin tuotettu tieto löytyy arkistoituna 15 vuoden ajalta. Palvelu on jo nyt erittäin laaja oikeudellisen tiedon digitaalinen arkisto, joka täydentyy ja laajenee koko ajan, Päivi Indola kertoo. Laajan sisällön vuoksi palvelussa on erityisesti panostettu hyviin hakuominaisuuksiin, Indola kertoo.

Edita Publishingin toimitusjohtaja Päivi Hietasen mukaan Edilex on erinomainen esimerkki kuratoidusta palvelusta, johon ajantasaista ja luotettavaa juridista ammattitietoa tuotetaan kokoamalla, yhdistämällä, suodattamalla ja editoimalla.

– Luotettavasti sisältöjä kuratoivien palveluiden merkitys korostuu muun muassa sen vuoksi, että tietomäärät verkossa kasvavat eksponentiaalisesti. Käyttäjät arvostavat sitä, että voivat varmasti luottaa tiedon laatuun ja ajantasaisuuteen. Edilex oli aikoinaan tällaisen palvelun pioneeri alallaan, ja iloksemme sen asema on juridista ammattitietoa käyttävien keskuudessa edelleen johtava, Hietanen sanoo.

Edilexin uutiset on Suomen laajin ja ainoa reaaliaikainen juridinen uutispalvelu

Uutiset Juridiikan alan uutisia Edilexissä on yhteensä lähes 46 000, ja uutisia tuotetaan jokaisena arkipäivänä vuosittain yhteensä noin 4 000. Uutuutena Edilexissä julkaistaan nyt myös avoimia uutisia, joita voit helposti jakaa somessa suoraan palvelusta.

Lämmin kiitos asiakkuudestasi!

Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiakkaamme hyödyllinen työväline, joka tehostaa työtäsi. Arvostamme palautettasi ja otamme sen huomioon, kun koko ajan aktiivisesti kehitämme Edilexiä. Tulevaisuudessa voit muun muassa entistä paremmin personoida Edilexin sisältöjä sinulle sopiviksi kokonaisuuksiksi.

Innostavaa kevättä toivottaen!

Edilex-toimitus
toimitus.edilex@edita.fi

Lisätietoja:
Edilexin päätoimittaja, OTK, Päivi Indola, Edita Publishing Oy,
puh. 040 860 2874, paivi.indola@edita.fi

Asiakaspalvelu
asiakaspalvelu.edilex@edita.fi, p. 020 450 2040.