Lakiehdotusten tila hallituksen esityksen viitekortilla

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Edilexin hallituksen esityksen viitekortilta Viitekortin logolöydät helposti tiedot esityksen lakiehdotuksista ja linkit niillä muutettavien tai kumottavien lakien viitekorteille. Hallituksen esitykseen liittyvien lakien julkaisemisen jälkeen näet viitekortilta myös, onko lakiehdotus eduskunnassa hyväksytty, hyväksytty muutettuna, hylätty, jätetty lepäämään tai rauennut vai onko hallitus peruuttanut esityksen. Lisäksi hallituksen esityksen hallinnonalan ja tilan jälkeen huomautus-kohdassa on maininta hallituksen esityksen tai sen lakiehdotusten mahdollisesta poikkeavasta käsittelystä.

Hallituksen esityksen viitekorttiHalutessasi perehtyä tarkemmin hallituksen esityksen perusteluihin sivun oikealla puolella olevasta Versiot ja toiminnot -kohdasta pääset linkin kautta HE:n tekstiin. Jos haluat selvittää mietintövaliokunnan muutosehdotuksia ja perusteluja pääset valiokuntamietintöön helposti HE:n tekstisivulta (ks. vinkki valiokuntamietinnöistä).

Lähetä meille palautetta.