Viitekortilta löydät paljon tärkeää tietoa säädöksestä

Edilexin käyttövinkki

Katso muut Edilexin käyttövinkit

Joka arkipäivä päivitettävät säädöksen viitekortit kertovat kootusti säädöksen nykyhetken, menneen ja tulevan.

Viitekortille pääset säädöksen tekstin oikeasta reunasta löytyvästä linkistä, Linkki viitekortille
säädösluettelon siirry-toiminnon avulla tai Siirry viitekortille
hakutuloslistauksen ikonin kautta.

Viitekortilta löydät linkit säädöksen ajantasaistettuun tekstiin, alkuperäiseen tekstiin, säädöskokoelmassa julkaistuun pdf-versioon ja säädöksen pohjana olevaan hallituksen esitykseen. Viitekortti on nyt myös ruotsinkielisenä, johon pääset joko ruotsinkielisestä säädöksestä tai suomenkielisen viitekortin linkistä. Lisäksi viitekortilta löytyy tieto säädöksen hallinnonalasta, anto- ja julkaisupäivä sekä voimassaolotieto.

Viitekortin sisällysluettelon kautta löydät myös tiedon vireillä olevista hallituksen esityksistä, kumotuista säädöksistä, säädöskäännöksistä, säädökseen tehdyistä muutoksista, säädöksen ja sen muutosten nojalla annetuista säädöksistä sekä kaikista säädökseen liittyvistä hallituksen esityksistä.

Viitekortti

Säädösmuutoksen tiedoista löytyvät antopäivä, julkaisupäivä, voimassaolo ja toimituksen huomautukset muutoksista sekä linkit muutossäädöksen tekstiin, säädöskokoelmassa julkaistuun pdf-versioon, muutossäädöksen pohjana olevaan hallituksen esitykseen ja muutosta edeltävään ajantasaiseen säädökseen (ks. aiempi vinkki).

Tutustu tarkemmin säädösnäkymään, viitekorttiin ja aiemman sanamuodon hakemiseen katsomalla Edilex-käyttökoulutuksen webinaaritallenne.

Lähetä meille palautetta.