Edilexissä on huoltokatko torstaina 25.4.2024. Palvelussa on tilapäisiä häiriöitä kello 7.00-8.30 välisenä aikana. Pahoittelemme huoltokatkosta aiheutuvaa haittaa.

Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Pääsy PDF-dokumenttiin vaatii sisäänkirjautumisen.

Kerro kaverille -markkinointi Internetissä

Seppänen, Pauli

Opinnäytetyöt, Gradut ja muut tutkielmat

Tiivistelmä

Markkinoinnissa ovat yleistyneet erilaiset markkinointimuodot, joissa kuluttaja osallistuu omilla toimillaan yrityksen tuotteiden ja palveluiden markkinointiin. Kerro kaverille -markkinoinnissa kuluttajat lähettävät yrityksen mainoksia sisältäviä viestejä kavereilleen esimerkiksi omista sähköposteistaan, tai erityisten kerro kaverille -toimintojen kautta. Juridisesti sellainen viestintä, josta käytetään nimitystä ”kerro kaverille -markkinointi”, sijoittuu tällä hetkellä markkinoinnin, eli kaupallisen viestinnän ja muun sananvapauden piiriin kuuluvan viestinnän, sekä suoramarkkinoinnin rajamaille. Tutkimus pyrkii selvittämään markkinoinnin ja muun viestinnän, sekä suoramarkkinoinnin välisiä rajoja, erityisesti Internetissä tapahtuvan kerro kaverille -markkinoinnin suhteen. Kerro kaverille -markkinointi jää helposti markkinoinnin juridisen määritelmän piiriin.

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.