Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Pääsy PDF-dokumenttiin vaatii sisäänkirjautumisen.

Goodwill-arvon norkkiminen

Keltto, Tuomas

Opinnäytetyöt , Gradut ja muut tutkielmat
Alkuperäinen julkaisupäivä: 16.12.2015

Tiivistelmä

Viime vuosikymmeninä ihmisten tietous brändeistä on huomattavasti lisääntynyt. Kuluttajat arvostavat vahvoja brändejä ja brändien arvo yrityksille on suuri. Niiden eteen tehdään mittavia panostuksia, mutta niistä yritetään myös hyötyä vilpillisin keinoin markkinoilla. Suomessa on ollut viime vuosina mielenkiintoista kehitystä nimenomaan yrityksen goodwill-arvoa ja brändiä koskevan suojan alueella. Tämän tutkielman aiheena on elinkeinonharjoittajan goodwill-arvon eli maineen ja tunnettuuden norkkiminen. Tutkielmassa selvitetään norkkimisena tunnetun ilmiön tarkempi sisältö ja se, milloin norkkiminen on hyvän liiketavan vastaista toimintaa. Norkkimisella tarkoitetaan elinkeinonharjoittajan maineen ja tunnettuuden eli goodwill-arvon kiellettyä hyväksikäyttöä markkinoinnissa. Kirjoittaja pyrkii tässä tutkielmassa selventämään norkkimisen käsitesisältöä sekä suomalaisesta että kansainvälisestä näkökulmasta. (Edilex-toimitus)

Aihealueet

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.