Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Pääsy PDF-dokumenttiin vaatii sisäänkirjautumisen.

Chatbot-sovellus osana viranomaisten neuvontapalveluja

Voutilainen, Tomi

Lakimies 7–8/2018 s. 904–927
19.12.2018
Asiantuntija-artikkeli

Tiivistelmä

Artikkelissa arvioidaan, missä rajoissa tekoälyteknologiaan perustuvia

chatbot-sovelluksia voidaan hyödyntää voimassa olevan lainsäädännön puitteissa julkisen hallinnon asiakaspalvelutoimintaa digitalisoitaessa, erityisesti neuvontavelvollisuuden toteuttamisessa. Lisäksi tarkastellaan, miten hallinnon asiakkaan oikeudet on huomioitava chatbotia käytettäessä neuvonnassa. (Edilex-toimitus)

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.