Edilex-palvelut

Kirjaudu sisään

Pääsy PDF-dokumenttiin vaatii sisäänkirjautumisen.

Dags att underordna marketing en opt-in-lösning?

Enkvist-Gauffin, Joachim

Business Law Forum 2007
4.2.2008
Asiantuntija-artikkeli
Alkuperäinen julkaisupäivä: 31.12.2007

Tiivistelmä

Telemarketing har blivit en storindustri som sysselsätter miljontals människor runtom i världen. Majoriteten av mottagarna av telemarketingsamtal är dock negativt inställda till sådana samtal. Telemarketingsamtal kan även förorsaka mottagarna vissa problem. Syftet med denna artikel är att visa vilka problem olika former av telemarketing kan åsamka mottagarna. I artikeln ges även ändringsförslag till hur nuvarande lagstiftning om telemarketing borde omformas för att ge mottagare av oönskade samtal ett bättre skydd.

Lisää muistilistalle

Muuta kansioita

Dokumentti ei ole muistilistallasi. Lisää se valittuun tai uuteen kansioon.

Lisää dokumentti kansioihin tai poista se jo liitetyistä kansioista.

Lisää uusi kansio.

Lisää uusi väliotsikko.